EDUKACJA I WIEDZA

Stoimy obecnie w obliczu coraz szybszego przyrostu wiedzy, zalewu wszelkiego rodzaju informacji, szybko postępującej digitalizacji i pogłębiającej się globalizacji, z jednej strony, a zachowaniami separatystycznymi (walka o tożsamość lokalną), z drugiej. Mamy do czynienia z większą świadomością społeczną, zmianą modelu i organizacji pracy (w kierunku modelu projektowego), a przez to coraz bardziej wymagającymi pracodawcami i pracownikami, przedsiębiorcami i konsumentami. Przemiany społeczne i technologiczne zmuszają nas do życia w ciągłej zmianie.

rozwiń/zwiń
POMORZE WOBEC WYZWAŃ PRZYSZŁOŚCI
Data dodania: 2013-08-07
Ilość komentarzy: 0
szukaj w aktualnościach
w całym serwisie
AKTUALNOŚCI

Zapraszamy Państwa do zapoznania się ze wstępną wersją scenariuszy rozwojowych pomorskiej edukacji. Została ona stworzona na podstawie badań oraz analiz prowadzonych w ramach panelu "Edukacja i wiedza" projektu "Pomorze 2030 - scenariusze rozwojowe i kluczowe technologie". Na poniższej stronie znajdują się linki zarówno do pełnej wersji, jak i syntezy scenariuszy.

Ilość komentarzy: 0

Zapraszamy do zapoznania się z nowymi głosami w dyskusji nad przyszłością pomorskiego systemu edukacji. W ostatnich dniach w naszej debacie wypowiedzieli się: Marcin Polak - twórca i redaktor naczelny portalu Edunews.pl, dr Piotr Zamojski - wykładowca akademicki w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego oraz Witold Kołodzieczyk - redaktor naczelny miesięcznika "Edukacja i Dialog", twórca i dyrektor Collegium Futurum.

Ilość komentarzy: 0

W prowadzonej wspólnie przez portal pomorze2030.pl oraz Gazetę Wyborczą "Trójmiasto" debacie dotyczącej przyszłości pomorskiej edukacji pojawił się nowy głos. Jego autorem jest pomysłodawca warszawskiego Centrum Praktyki Stoickiej dr Tomasz Mazur. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem o prowokacyjnym tytule "Koniec szkoły?".

Ilość komentarzy: 0

Na łamach "Gazety Pomorskiej", dodatku do Gazety Wyborczej "Trójmiasto" prowadzona jest debata dotycząca przyszłości pomorskiej edukacji. Dotychczas swój głos zabrały już Joanna Nowacka, dyrektor Społecznej Szkoły Podstawowej "Niedźwiednik" w Gdańsku i dr Marzena Żylińska, wykładowczyni metodyki w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu. Dyskusję rozpoczął zaś tekst autorstwa Macieja Dzierżanowskiego i Piotra Zbieranka, syntetycznie oddający dotychczasowe ustalenia panelu "Edukacja i Wiedza" wchodzącego w skład projektu foresigt'owego "Pomorze 2030". Zapraszamy Państwa do zapoznania się z tekstami.

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy także do zabierania głosu na naszym forum, jak i do nadsyłania tekstów zawierających własne refleksje na temat przyszłości pomorskiej edukacji.

Ilość komentarzy: 0

W ostatnim numerze biuletynu "Edukacja Pomorska" (styczeń-luty 2011, nr 44) wydawanego przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku opublikowany został artykuł opisujący stworzone w ramach projektu "Pomorze 2030" scenariusze rozwojowe pomorskiej edukacji.

Ilość komentarzy: 0
Czy edukacja przyszłości może obejść się bez szkoły?

Gorąco zapraszamy do zapoznania się z prezentacją "Czy edukacja w przyszłości może obejść się bez szkoły" autorstwa pana Marcina Polaka z Edunews.pl, która była omawiana podczas grudniowej konferencji poświęconej przyszłości pomorskiej edukacji.

Ilość komentarzy: 0
DOWNLOAD

Perspektyw rozwoju rynku e-edukacji

kategoria: ii spotkanie otwarte spotkanie panelu edukacja
link

Prezentacja nt. kierunków zmian w edukacji i szkolnictwie wyższym

kategoria: ii spotkanie otwarte spotkanie panelu edukacja
link
Projekt "Pomorze 20025 - scenariusze rozwoju i kluczowe technologie" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.
© 2009 Instytut Badań Nad Gospodarką Rynkową.
Realizacja: IdealSolutions.pl